תיפוף במשקלים אי-זוגיים: 7

אם מקצבים ב-5 נשמעים לנו ארוכים מהרגיל, מקצבים ב-7 נשמעים קצרים מהרגיל. גם ב-7 חשוב לחלק את הקצב לקבוצות של 2 ו-3, רק שכאן יש לנו קצת יותר אפשרויות מאשר ב-5.

חלוקה ל-2+2+3

החלוקה הראשונה היא 2+2+3 או לחילופין 4+3. זוהי הקבוצה הפופולארית והקלה ביותר כשלומדים מקצבי תופים ב-7. הנה מקצב מאוד בסיסי ב-7/4 המבוסס על חלוקה זה.

מקצב רוק פשוט ב-7/4 עם חלוקה ל-2+2+3

מקצב רוק פשוט ב-7/4 עם חלוקה ל-2+2+3

חלוקה ל-3+2+2

תפקיד ידיים

בחלק הזה נתמקד בקצב 7/8 עם חלוקה של 3+2+2, שמבחינת כתיבה תהיה רבע מנוקד, רבע ורבע. נתנסה בשני סדרי הידיים (Sticking Patterns) שמתאימים לחלוקה זאת:

  1. RLLRLRL
  2. RRLRLRL

ננגן את סדרי הידיים עם הדגשים השונים, כפי שמצוין בדפי התרגילים הבאים:

קובץ להורדה (PDF, 134KB)


קובץ להורדה (PDF, 82KB)

יש להתחיל להתאמן לאט ולעלות בהדרגה במהירות ולהתאמן לפחות חצי דקה על כל תיבה. יש לשים לב לדינמיקה (דגשים ומכות חלשות) ולדיוק במיקום המכות. בתיבות בהן מתקשים כדאי לספור בקול רם את הספירה מ-1 עד 7, באנגלית. תזהרו לא לספור “Seven” בתור שתי פעימות (“Se-Ven”) – אם זה קורה פשוט תאמרו “Sev”.

טיפ: להאזין לקטע “Fifteen” של דניאל זמיר ולנגן כל תיבה על קורוס שלם.

תפקיד רגליים

לאחר הגעה לשליטה מלאה בשני התרגילים (בשני סדרי הידיים, כמובן) יש להוסיף אחד משני תפקידי הרגליים למטה:

תפקידי רגלים ב-7/8

חלוקה ל-2+3+2

העיניינים מתחילים קצת להסתבך כשניגשים לחלוקה 2+3+2. כאן מומלץ מאוד להתחיל לאט מאוד, תוך כדי הקפדה על ספירה בקול רם.

שירים ב-7/4 או 7/8

השאירו תגובה

אודות המחבר

מתופף ומורה לתופים

מתופף ומורה לתופים ותיק עם רקורד של הופעות רבות, הקלטות וסיבובי הופעות בחו"ל.

כיום מנגן עם להקת הפרוג מטאל Scardust.

מלמד במרכז תל אביב את כל הסגנונות, טכניקה, תוך המתקדות בסאונד האישי של התלמיד ומתעמק במיוחד במשקלים אי זוגיים, פוליריתמיקה וקריאה ברמה גבוה.

מוכר גם בזכות השואו המופרע שלו.

אולי תאהבו גם