היום נודע לי על פטירתו של Alphonse Mouzon, אחד המתופפים האהובים עלי. Alphonse Mouzon היה כשרון אדיר ונדיר בסצינת המוסיקה, בעיקר בכל מה שקשור לג’אז ופיוז’ן. מלבד מתופף, הוא היה מלחין, מפיק, שחקן ובעל חברת התקליטים Tenacious Records שהוציאה בעיקר את אלבומיו של מוזון.

Alphonse Mouzon התפרסם כשניגן בלהקת הפיוז’ן The Eleventh House של הגיטריסט Larry Coryell בשנות השבעים. הוא הקליט ארבעה אלבומי מופת עם הלהקה. הוא גם הקליט והופיע עם אמנים גדולים נוספים במגוון סגנונות, ביניהם Stevie Wonder, Eric Clapton, Jeff Beck, Carlos Santana, McCoy Tyner, Herbie Hancock, Miles Davis, Weather Report ועוד רבים וטובים.

בספטמבר 2016 הוא אובחן עם סוג נדיר של סרטן. הוא עדכן על מצבו באופן תדיר בעמוד פייסבוק שלו וגייס כספים עבור טיפולים רפואיים, אך לצערי הרב תוך שלושה חודשים, ב-26 לדצמבר, הוא הלך לעולמו. יהי זכרו ברוך.

קבלו את Alphonse Mouzon במלוא עוצמתו בסולו תופים מטרוף מהופעה שלו עם Jaco Pastorius על הבאס ו-Albert Mangelsdorff על הטרומבון בברלין ב-1976.

הנה הופעה שלמה של Larry Coryell & The Eleventh House עם Alphonse Mouzon על התופים באוסלו, נורווגיה ב-1975

השאירו תגובה

אודות המחבר

מתופף ומייסד ראש תוף

מנגן על תופים רוב שנות חיי בשביל הכיף. הכיף הזה הוביל אותי להצטרף לפרויקט שירים מבית השחי. ב-2010 הקמתי את מגזין התופים האינטרנטי ראש תוף, גם בשביל הכיף, כדי שיהיה אתר למתופפים בישראל עם תוכן עשיר, חומר לימודי וסולואים של Jojo Mayer.

אולי תאהבו גם