סדרת המעגלים – מעגל ראשון שלב 2

לאחר שהפנמנו את תפקיד היד המובילה במעגל הגיע הזמן להעלות את הרף ולהוסיף עוד גורם מאתגר לתרגיל. עכשיו ניתן לחזור להסבר המקורי ולראות שהמונח “שלב” מתייחס לתפקיד היד המלווה – במקרה זה, יד שמאל ולכן:

שלב 2

תפקיד היד המלווה (במקרה הזה- שמאל): סנר / פלור שמאלי.

במצב בו סדר הידיים המקורי הוא One Stroke Roll, יד שמאל מנגנת על הסנר בשש-עשרית השניה (e) ועל הפלור השמאלי בשש-עשרית הרביעית (a).

כל השאר: אותו הדבר.

מעגל ראשון שלב 2

הבחירה שלי בפלור מצד שמאל נובעת מהרצון לאמן את יד שמאל בתנועה קצת יותר ארוכה לתוף רחוק מעט. מלבד זאת, הפלור נותן ליד שמאל הזדמנות להתאמן בנגינה על תוף שמטבעו פחות מתוח ופחות “עוזר” ליד בהקפצת המקל.

למי שאין עוד תוף שאפשר להציב בצד שמאל של המערכת, אפשר לנגן על היי-הט במקום. בצורה זו נוצרות תבניות מענייינות באופן אוטומטי מפני שההיי-הט נפתח ונסגר ממילא לפי תפקיד הרגליים. נדרשת מעט תשומת לב כדי לתזמן את הפתיחה והסגירה של הפדל כדי שסאונד פתיחת ההיי-הט יהיה מוזיקלי ובתיזמון נכון. לחילופין, אפשר גם להשתמש בתוף סנר שני שמכוון אחרת מהסנר העיקרי.

אודי צ’יקו גלברט מדגים בסרטון שהוא צילם את השלב הראשון והשני של המעגל הראשון. שימו לב למקצבים המגניבים שיוצאים כשעושים שימוש בהיי-הט.

טיפים לעבודה

  • לפני שמשחררים את יד שמאל לתפקיד מסובך יותר כדאי מאוד לדעת את השלב הראשון בע”פ, לכן אני ממליץ לבדוק בכנות האם צריך לחזור מעט אחורה ולחזק את מה שאנו כבר יודעים.
  • צעד שמקל על העבודה הוא תירגול ממושך של החלק הראשון בו יד ימין נשארת רק על הסנר. כך אנו מפנים את כל תשומת הלב ליד שמאל ומפנימים את התפקיד עד שהוא הופך לאוטומטי.
  • כשמתחילים לעבוד עם יד שמאל בכיוון שאינה מורגלת בו בד”כ, טבעי שקבוצות שרירים מסוימות יסמנו לעבוד בהדרגה. כשמופיעים כאבי שרירים זהו סימן מצוין שהתאמנו מספיק לאותו היום.

    עם זאת, כדאי לשים לב לצורות שונות של כאב – יש את הסוג שמתלווה לתנועה חדשה ויש את זה שאנו מכירים מעבודה מאומצת על תרגיל ידוע ומוכר.

    בשני המקרים חשוב להתייחס לגוף ולסימנים שהוא משדר לנו אך מתאמנים מנוסים ידעו איזה סוג של כאב אפשר ל’דחוף’ מעט לעוד מאמץ ואיזה יש להפסיק מייד. כתוספת מומלצת למנוחה כדאי למתוח ולשחרר את האיזורים התפוסים. (גם כאן – לא חזק מדי)

    בקיצור, היו קשובים לגוף! זהו כלי העבודה העיקרי שלכם, הרבה לפני ציוד הנגינה.

  • השאירו תגובה