אימון 5 הדקות

דרג את הפוסט

לא משנה איזו תוכנית אימונים נהדרת נבנה, איזה חדר אקוסטי נאבזר במערכת תופים נפלאה, במבחר ספרי תווים ודפי תרגילים ולא משנות כל הכוונות הטובות – אם לא מצליחים לשבת להתאמן פעם ביום כל התפאורה לא שווה כלום. מנסיוני כתלמיד וכמורה נוכחתי לדעת שעצם ההחלטה היומיומית להתאמן יכולה להיות קשה מאין כמותה – בדרך כלל ללא שום קשר הגיוני למידת הקושי הכרוכה באימון עצמו. מייד כשמגיעה שעת האימון צצות ועולות אינספור מחויבויות חשובות – שיחות טלפון שחייבים לעשות בזה הרגע, פינות עזובות בבית שחייבים לסדר או תכנית טלוויזיה שפשוט פשע לפספס.

חמש דקות

כשמחליטים לוותר או כשנוכחים לדעת שמאוחר מידי ביום לעשות רעש, מייד נשבעים להתאמן למחרת כפול ואפילו יותר! אך כשמחר מגיע יש סיכוי טוב שהכל יחזור על עצמו ובמקרה הטוב נישאר עם אימון אחד בשבוע שאליו ננסה לדחוס את כל הנושאים ונישאר בלי שום נושא מטופל היטב ובצורה ממוקדת.

כמובן יש את אלה שלא יוותרו על אימון יומי ארוך ומוקפד, אלה שבשבילם האימון הוא החלק הכיפי והמרגיע של היום. לאלה אני ממליץ לאחסן את המידע בראש או להעתיק לתיקייה במחשב – הניסיון מראה שגם המתאמנים המסורים ביותר מגיעים לשלב רוויה מסוים ונתקלים באותם הקשיים או בקשיים מסוג המיוחד רק להם – אולי רק לאחר 20 שנה, אבל היום הזה יגיע בסופו של דבר.

כדי להתגבר על כל המחסומים שמונעים מאיתנו פשוט לשבת ולעשות משהו, לא חשוב מה, הומצא אימון 5 הדקות. למרות שעל פניו הרעיון נשמע חסר תועלת ואפילו טפשי, אימון 5 הדקות הוכיח את עצמו עד כה כדרך נהדרת לבניית הרגל אימונים מסודר ואפקטיבי ואפילו הביא מתאמנים לתוצאות לא רעות בכלל.

צריך פשוט לזכור שלמרות שקשה להספיק הרבה בחמש דקות, זה עדיין משהו!

“משהו” – קטן ככל שיהיה, עדיין טוב באינספור מונים מכלום.

מומלץ לעקוב אחר הוראות האימון ולבצע במדויק במשך שבוע. במקרה הגרוע ביותר תבזבזו חצי שעה מחייכם (במצטבר, כולל יום מנוחה).

הכנות

  • איזור אימונים מסודר – מערכת תופים, פד, מקלות, מטרונום, תווים – הכל מוכן ומאורגן מראש כדי שלא יתבזבז זמן אימון סתם.
  • שעון סטופר
  • 5 דקות של שקט מהעולם – בלי טלפונים, בלי הסחות דעת – רק אתם והתופים.

חלוקת זמן

מומלץ להחליט מראש ואפילו לרשום כמה זמן יוקדש לכל נושא – 4 נושאים מקסימום. דקה לכל נושא ודקה אחת לנגינה חופשית (חובה). דוגמה:

1 דקה – נגינה חופשית (בכוונה בהתחלה, נרחיב על כך במאמר הבא)

1 דקה – יסודות

1 דקה – קריאת תווים

2 דקות – עבודה על מקצב חדש

הערה: חלוקת הנושאים חופשית אך כדאי להתמיד באותה החלוקה לשבוע לפחות.

דגשים והמלצות לעבודה

  • התאמנו בצורה רגועה – אין תועלת בדחיסת 20 תרגילים בדקה. 2 או 3 יסודות על פד מספיקים בהחלט כאימון יסודות – 20 שניות לכל אחד, במהירות נוחה. שום תועלת לא תבוא מאימוני “קריעה”- כאלה אפשר לעשות רק כשהשרירים חמים לאחר חצי שעה לפחות של עבודה רגועה יותר.
  • כשעבר הזמן מחליפים נושא – אסור לעבור את הזמן. אם לא הספקתם מה שרציתם – לא נורא, תמשיכו מחר.
  • בזמן הנגינה החופשית – נסו לנגן מוזיקה שתהיה נעימה לאוזניכם, כזו שהייתם נהנים לשמוע מנוגנת ע”י נגן אחר. זה לא הזמן להתאמן על נושא ספציפי אלא לנגן ללא מחשבה ותכנון.
  • בסיום 5 הדקות חובה לקום מהמערכת או הפד. מומלץ לצאת מהחדר ולעשות משהו לא קשור – לשתות כוס מים במטבח, בדיקת אימיילים או סתם כמה דקות מול הטלוויזיה – הכל הולך.
  • כדאי לעקוב אחר האימונים בעזרת טבלה פשוטה:
    ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת
                 

    יום שבו התאמנתם 5 דקות מקבל V. בלי רגשות אשמה על שבוע חלש – פשוט ממשיכים ומנסים לשפר משבוע לשבוע.

אם יש חשק לחזור למערכת ולהמשיך, נסו להשתמש במסקנות מאימון 5 הדקות בנוגע לנושאים הדורשים שיפור. אם אין חשק – זה בסדר גמור – עשיתם את שלכם להיום!

השאירו תגובה

תגובה אחת