איך להתאמן באימון התופים?

בשני המאמרים הקודמים עסקנו בלהביא את עצמנו לאזור האימונים על בסיס שבועי קבוע והקדשנו מחשבה לתכנים עליהם כדאי לנו להתאמן.

שני הנושאים הללו דורשים כמובן התבוננות מעמיקה, התמדה ושיפור על פני פרקי זמן ארוכים, אך כל עוד אנו כבר מתאמנים כדאי לנסות ולעשות זאת בצורה איכותית. אם עד עכשיו עסקנו ב-“מה” נפנה כרגע את תשומת ליבנו ל-“איך”.

ה-“איך” חשוב בעיני לפחות כמו, אם לא יותר מה-“מה”. אם ניקח שני פרקי אימון – האחד של חצי שעה והשני של שעתיים – כשהראשון איכותי, מודע ומחושב והשני חסר מודעות וסתמי (יסודות מול הטלוויזיה למשל), סביר מאוד שהראשון יספק תוצאות נראות לעין גבוהות בהרבה מהאימון השני – במיוחד לאורך זמן (על פני שבועות וחודשים).

מתופפים וספורטאים

מייקל פלפס

מייקל פלפס, שחיין אלוף עולם
בעל 10 מדליות זהב אולימפיות


נסב את תשומת ליבנו לרגע לאימוני ספורט. ההישגים הפיזיים המתועדים משתפרים משנה לשנה בעיקר בזכות שיפור איכות האימון על ידי מחקר מדעי והסקת מסקנות מהצלחות וכישלונות. תזונה נכונה יותר, תרגול אפקטיבי יותר, הקפדה על איזון בין פעולה למנוחה ושיטות לא קונבנציונאליות לשיפור הביצועים כגון דמיון מודרך ואימון בענפי ספורט אחרים (קרוס טריינינג) – כל אלה בונים אתלטים טובים יותר ומונעים (ככל האפשר) פציעות והפסקת פעילות.

עד כמה אנו נבדלים מספורטאים? לפני שנקנה את מערכת התופים הטובה ביותר ונבין איך לנגן מקצבים מאתגרים אנו צריכים זוג ידיים ורגליים מיומנות, שרירי בטן וגב יציבים ונשימה רגועה וסדירה כדי לנגן טוב ולאורך זמן. כדאי לנצל את מסקנות האימון של אנשי תנועה ולהשתמש בהן כדי להפוך את עצמנו למכונת הנגינה המשובחת ביותר שאנו יכולים להיות.

אימון איכותי אמור להביא אותנו לכל מקום אליו נרצה להגיע – אל פסגת הפוטנציאל שלנו ואף מעבר – למקומות שלא חשבנו שנגיע אליהם. אין שום סיבה שבעולם שלא נצליח בכל מהירות, שליטה דינמית, קואורדינציה או שילוב בלתי אפשרי לכאורה של כולם ביחד.

מקורות לתכנון אימונים

לפני שניכנס בעובי הקורה, כדאי לציין שני מקורות מצוינים בהם אני נעזר לתכנון האימונים האישיים שלי ואלה של תלמידיי:

Effortless Mastery
“Effortless Mastery” ספרו המצוין של הפסנתרן Kenny Werner – מדריך מעולה לכל מי שעוסק בנגינה בפרט וביצירה בכלל – על התהליכים המנטליים שמתרחשים מאחורי הקלעים במהלך דרכינו כמוזיקאים ועל דרכי הפעולה הנכונות למיצוי הפוטנציאל הגלום בכל אחד מאיתנו. הספר בוחן את הדרכים בהן, כמוזיקאים, ניתן להסיר את המחסומים ליצרתיות בחיים ובאומנויות.

 

 


אימונים בארגון קבוצות בודו-נינג'יטסו
אימונים בארגון קבוצות בודו-נינג’יטסו (אקב”ן) – תכנית אימוני הכושר אותה ניתן למצוא באתר הקבוצות היא מהמפורטות והמקצועיות שבנמצא. ניתן למצוא בה המון טיפים מועילים לכל אימון תנועה שהוא – כולל אימון נגינה.

השאירו תגובה