סדרת המעגלים – מעגל ראשון שלבים 3 ו-4

שלב 3

זהו השלב המאתגר ביותר במסגרת המעגל הראשון.

היד המלווה מנגנת באופן רציף על שלושה תופים – סנר, מצילה ותוף שמאלי בזמן שהיד המובילה עוברת על חלקים 1 – 7 בהדרגה. אם עד עכשיו נתקלנו במצב של ריבוי משקלים רק בחלקים שלוש וחמש שבהם היד המובילה מנגנת על שלושה תופים הרי שכאן יש לנו תפקיד שבנוי על משקל שונה ממקצב הרגליים – כך אנו מקבלים פוליריתמיקה מעניינת לאורך כל התרגיל.

עוד אלמנט מעניין שאני ממליץ לשים אליו לב הוא האינטראקציה הפיזית בין יד ימין ליד שמאל – בייחוד באיזור השכמות והכתפיים. השינויים הקצביים דורשים מאיתנו לקיים תנועות רפטטיביות בגדלים שונים ובצורה עצמאית לחלוטין מהצד השני כך שמתקבל תרגיל “תנועתיות” (mobility) מעולה.

 

שלב 4

בהשוואה לשלב 3, שלב 4 יחסית פשוט – הוא פחות מתוחכם מבחינה מוזיקלית אבל עדיין מומלץ לתרגל אותו. היד המלווה מקבלת אימון כושר מעולה של תנועה על כל המערכת ולאורך כל התרגיל מתגלות מנגינות מעניינות שקורות באופן טבעי דרך האינטראקציה בין שתי הידיים.

 

סימטריה

שלב 3 – שמאל מובילה

תירגול המעגלים הוא תמיד סימטרי ולכן כל מה שאנו עושים בצד אחד של הגוף נעשה גם בשני. עכשיו היד המובילה היא שמאל – היא מתחילה את המקצב ועוברת דרך חלקים 1 – 7. יד ימין מקיימת את שלב 3 ומנגנת על סנר, מצילה ופלור לאורך כל התרגיל. תפקיד הרגליים נשאר זהה בשלב זה אבל כמובן – הכל מותר ומי שרוצה להפוך את הרגליים מוזמן! באותה צורה אפשר להפוך את כל השלבים ואת כל החלקים ולקבל תרגילים מעולים לצד הפחות חזק של הגוף. שמאליים יכולים מן הסתם להתחיל משמאל.

 

תירגול

  • תירגול השלבים אינו קל ולכן אני ממליץ לעשות אותו בהדרגה. אפשר להתחיל מתירגול של ידיים בלבד או לבחור בחלק אחד בלבד ולהישאר עליו זמן מה – כל הגבלה שנשים על עצמינו תעזור לנו להתמקד בצד מסוים של התירגול ולהגיע מהר יותר לביצוע שלם. קחו דוגמה מהסיפור על הצב והארנב – צועדים לאט לאט ומגיעים יותר מהר.
  • כדאי לזכור – מעבר להצלחת התפקיד המסובך קיים עניין חשוב פי כמה של נגינה אסתטית ונעימה לאוזן. אין שום ערך בהצלחת תרגיל מאתגר אם הוא נשמע נוקשה ומאולץ. אם נותנים לתרגילי המעגלים את הזמן הנחוץ להם ועובדים עליהם בצורה הדרגתית ניתן למצוא בהם מוזיקה מאוד מעניינת – בייחוד בתירגול השלבים והחלקים הלא סימטריים ולכן הרשו לעצמכם זמן רב בהיכרות עם כל תרגיל ומקצב לפני המעבר לשלב הבא.
  • מומלץ לתת הרבה תשומת לב לגוף – ישיבה זקופה אך רגועה, נשימה שלווה, אחיזה משוחררת ותנועה זורמת. זה נכון לגבי כל תרגיל וכל זמן נגינה אבל תמיד טוב להזכיר ולהיזכר!

השאירו תגובה