זה רק היה עניין של זמן עד שהאמן/זמר/מתופף/ראפר/איש מגניב שנקרא Anderson .Paak ינחת בסדרת הפוסטים שלי ״מתופפים שאני אוהב״. אני באמת אוהב אותו ואת מה שהוא עושה. הכשרון הגדול שלו הוא בעיני אדיר ונדיר בעולם המוסיקה של היום. ולא רק אני חושב כך: גם Dr. Dre שם עליו עין – הוא אירח את Anderson .Paak בלא פחות מ-6 שירים באלבומו האחרון Compton שיצא לפני שנה. בקיצר – Anderson .Paak הוא אחד הקולות החמים היום, ווקאלית ומוסיקלית כאחד.

הסאונד של Anderson .Paak לא משתייך לז׳אנר אחד בודד. על בסיס של היפ-הופ וסול מונחות שכבות של רוק, ג׳אז, פופ, R&B… מה לא. בסופו של דבר, הגרוב מדבק, ייחודי ומיוחד.

חפרתי על Anderson .Paak לא מעט בתקופה האחרונה בעמוד הפייסבוק של ראש תוף. אני באמת לא יכול לקבל מספיק מהגרוב שלו. בשבוע האחרון אני מקשיב לפחות שלוש פעמים ביום להופעה הקצרה שלו במסגרת ה-Tiny Desk Concerts של NPR (זה הוידאו הראשון למטה).

קצת ביוגרפיה, לפני שצוללים למוסיקה

Anderson .Paak, או בשמו המלא ברנדון פאאק אנדרסון, נולד ב-1986 באוקסנרד, קליפורניה למשפחה עם שורשים שחורים וקוריאניים. בנעוריו הוא יצר מוסיקה והופיע כמתופף בכנסיה אליה הלכה משפחתו. ב-2011, לפני שהיה מוסיקאי פול-טיים, הוא פוטר מעבודתו בחוות קנאביס בסנטה ברברה, קליפורניה. בין לילה הוא הפך להומלס יחד עם אשתו ובנו התינוק. ירידה לצורך עליה…

ב-2011 התחיל פאאק לעבוד על אלבום הבכורה שלו כשבאותו זמן הוא התחיל גם לקבל תשומת לב מסצינת המוסיקה בלוס אנג׳לס. ב-2012 הוא הוציא את אבלום הבכורה שלו O.B.E. Vol. 1 תחת השם Breezy Lovejoy.

שנה מאוחר יותר הוא הוציא את אלבום הקאברים המעולה Cover Art. האלבום הושפע מאמני הרוק הלבנים של שנות ה-50 וה-60 שביצעו שירים של אמני בלוז ו-R&B שחורים, ולא פיצו אותם למרות ההצלחתם של השירים. באלבום פאאק הפך את התהליך ויצר גרסאות היפ-הופ, ג׳אז ו-R&B של שירי רוק. ב-2014 הוציא את האלבום Venice, הפעם תחת השם Anderson .Paak.

ב-2015 הגיעה התמורה עבור עבודתו הקשה של פאאק. מפיק הראפ והראפר האגדי Dr. Dre הוציא את אלבומו Compton ואירח את Anderson .Paak בשישה קטעים. הבחור שפוטר מחוות הקנאביס ארבע שנים לפני כן הפך בין לילה לבחור שכולם רוצים לעבוד איתו.

ואז הגיעה 2016 ואיתה Anderson .Paak התפוצץ. ביונאר 2016 הוא הוציא אלבום מופת בשם Malibu. הוא הופיע על במות בכל העולם חמוש בלהקתו The Free Nationals. השאר היסטוריה. אז מספיק לחפור, בואו נקשיב ונידבק בגרוב המהפנט של Anderson .Paak.

קליפים נבחרים מיוטיוב

הופעה קצרה של Anderson .Paak עם ה-Free Nationals במסגרת ה-Tiny Desk Concerts של NPR. מתופפים, תקשיבו טוב! חוץ ממוסיקה מעולה, יש כאן שיעור מתקדם בגרוב, דינאמיקה ויצירתיות על סט מינימליסטי.

הופעה של Anderson .Paak עם ה-Free Nationals בפסטיבל SXSW

Anderson .Paak עם ה-Free Nationals מנגנים את השיר Put Me Thru במסגרת Rock Revival Showroom Sessions

השאירו תגובה

אודות המחבר

מתופף ומייסד ראש תוף

מנגן על תופים רוב שנות חיי בשביל הכיף. הכיף הזה הוביל אותי להצטרף לפרויקט שירים מבית השחי. ב-2010 הקמתי את מגזין התופים האינטרנטי ראש תוף, גם בשביל הכיף, כדי שיהיה אתר למתופפים בישראל עם תוכן עשיר, חומר לימודי וסולואים של Jojo Mayer.

אולי תאהבו גם