כשהיה ילד, שמע Richard Christy את פתיחת התופים המגניבה בשיר Hot for Teacher של Van Halen, ומשם הכל היסטוריה. קריסטי גדל במדינת קנזס בארה”ב עם הוריו, שתמכו מאוד באהבתו המטורפת לתופים. כשהיה בן 10, הוריו קנו לו מערכת Gretsch ישנה אותה הכה שעות ארוכות אחרי בית הספר. בתיכון החל Richard Christy להקשיב ללהקות מטאל כמו Iron Maiden, Metallica ו-Slayer. ב-1992 הצטרף קריסטי ללהקת המטאל Public Assassin אותו העריץ עוד מהתיכון. במקביל החל לעבוד כחשמלאי כדי להתפרנס ולממן את אהבתו למוסיקה ובמיוחד להפקת סרטים, תחום אליו נכנס קריסטי ב-1994. הוא הוציא סרטי אימה-קומדיה דלי תקציב, כמו Evil Ned 2 ו-Evil Ned 3. קריסטי ציין שערב הקרנת הבכורה של סרטו הראשון באורך מלא היה אחד מהרגעים הטובים בחייו. אחרי פירוק Public Assassin ב-1995 הקים קריסטי את להקת המטאל Burning Inside איתם עבר לפלורידה, כשהוא עדיין עובד שחשמלאי כדי להתפרנס, אך לא עוזב לרגע את התופים.

ב-1996 הצטרף ללקהת המטאל מפלורידה Acheron, איתה הקליט שני אלבומים. התהילה הגיעה כשב-1998 קיבל קריסטי הצעה להגיע לאודישן ללהקת הדת’ מטאל האגדית Death. קריסטי היה מעריץ שרוף של הלהקה עוד מהתיכון וידע מראש את רוב השירים שהתבקש לנגן. הוא התקבל והקליט עם Death את האלבום The Sound of Perseverance, שנחשב על ידי רבים כהאלבום הטוב ביותר של Death. קריסטי נשאר עם הלהקה עד סופה העצוב כשמייסד וסולן הלהקה Chuck Schuldiner נפטר מסרטן ב-2001, מקרה ששבר נפשית את קריסטי. Richard Christy הספיק להקליט עוד שני תקליטי הופעה עם Death ושני תקליטים עם פרויקט הפרוגרסיב מטאל Control Denied, גם הוא של Chuck Schuldiner. התקליט השני של Control Denied טרם יצא ועתיד לראות אור במהלך שנת 2013. קריסטי עדיין בקשר טוב עם משפחתו של Chuck Schuldiner.

עולם תיפוף המטאל התהפך אחרי ששמע את פתיחת התופים של Richard Christy מהשיר Scavenger Of Human Sorrow של להקת Death

ב-1 ליולי 2004 חלומו של קריסטי התגשם – הוא נבחר להיות חבר צוות בתוכנית הרדיו הפופולרית The Howard Stern Show. סטרן הוא אחד הקומיקאים הפרובוקטיביים בעולם, וללא ספק אחד המשפיעים ומהצליחים ברדיו האמריקני. קריסטי הופיע מספר פעמים לפני כן בתוכנית, אבל ביולי 2004 נבחר ברוב קולות המאזינים להחליף את John Melendez שעבר לתוכנית הלילה של Jay Leno. עבור קריסטי הקומיקאי הייתה זו פריצת דרך משמעותית שהובילה גם לתוכנית רדיו משלו במקביל לעבודתו עם סטרן. התוכן של התוכנית של Howard Stern לא ממש מתאים לראש תוף, אבל בואו נגיד שלא אמרתי לכם לחפש ביוטיוב Richard Christy Sarah Silverman.

חזרה לענייני המוסיקה. מאז סיומה הטרגי של Death, קריסטי הספיק להקליט שלושה אלבומי מופת עם ענקי המטאל Iced Earth. בתחילת שנות האלפיים קריסטי הקליט גם מספר אלבומים עם להקת המטאל Burning Inside, אותה הקים ב-1995. גם להקת המטאל Leash Law זכתה לארח את קריסטי בשני אלבומים. ב-2010 הקליט קריסטי את אלבום הבכורה של פרויקט הסולו שלו Charred Walls of the Damned. ב-2011 הקליט את Cold Winds On Timeless Days, אלבומו השני של הפרויקט. הוא גם הופיע עם Dream Theater, Wykked Witch, Demons and Wizards ועוד רבים וטובים.

Richard Christy מדגים ומסביר שני קטעים באלבום הסולו שלו Charred Walls Of The Damned שיצא ב-2010

סרט קצר על החיים של Richard Christy במתופף מטאל

סולו תופים משותף של Richard Christy ו-Mike Portnoy

השאירו תגובה

אודות המחבר

מתופף ומייסד ראש תוף

מנגן על תופים רוב שנות חיי בשביל הכיף. הכיף הזה הוביל אותי להצטרף לפרויקט שירים מבית השחי. ב-2010 הקמתי את מגזין התופים האינטרנטי ראש תוף, גם בשביל הכיף, כדי שיהיה אתר למתופפים בישראל עם תוכן עשיר, חומר לימודי וסולואים של Jojo Mayer.

אולי תאהבו גם

2 תגובות