המוסיקאים שהשפיעו עליי, חלק 1

היום אני מתחיל סדרת פוסטים ובה אשתף אתכם בחומרים שהשפיעו עליי ועיצבו אותי כמוסיקאי, קשת נרחבת של אמנים מכל גווני הקשת המוסיקלית. אתם מוזמנים להגיב או לשתף בקבצים מתאימים אחרים. מקווה שתפנו זמן לחפירות :-) וכמובן שתיהנו. היום אני פותח באחת המציאות הגדולות ביוטיוב שכוללת מקבץ של גאונים: הפסנתרן האחד והיחיד הרבי הנקוק, עם הסקסופוניסט הגדול ביותר של התקופה המודרנית – מייקל ברקר, המתופף הנשגב ג’ק דג’ונט (החידה הלא פתורה של עולם התופים), עם הפרקשניסט המדהים דון אליאס, ג’ון סקופילד בגיטרה ודייב הולנד האגדי בבס. ב-0:25:30 דון פותח את “מרסי סטריט” וברקר בונה סולו מטורף. ב-1:36:40 ברקר ב-Vamp עם התופים. גאונים, אין מה להוסיף.

 

בהמשך לשישיית הענקים למעלה אני בוחר לדבר על מייקל ברקר, סקסופוניסט על ומייסדו של ההרכב Steps Ahead שכאן בוידאו, אחד מהרכבי הפיוז’ן הגדולים בהסטוריה. מזל שיש יוטיוב, ההופעה השלמה כוללת את פיטר ארסקין בתופים, מייק מניארי בויברפון, אדי גומז בבס ואליאן אליאס בפסנתר. תקשיבו טוב!

 

מתוך החבורה שבוידאו השני, אני ארחיב על אציל התופים פיטר ארסקין, הייתי נותן לו תואר “סר” :-) הוא חתום על כל כך הרבה אלבומים שהם אבני בניין במוסיקה המודרנית, לא ייאמן! את ההופעה הזו אני מחזיק בבית מהרגע שיצאה, שאר החבורה כוללת את הברנשים ג’ון פטיטוצ’י -בס, בוב מינצר – סקסופון וג’ון אברקרומבי – גיטרה. סולו תופים מוסיקלי בסיום הקטע. תיהנו!

https://www.youtube.com/watch?v=4SwaZvZi-nQ

השאירו תגובה

אודות המחבר

מתופף ומורה לתופים

דורון גיאת נחשב לאחד מהמוזיקאים החשובים והבולטים בישראל, בזכות טעמו המוזיקלי המשובח ובחירותיו האמנותיות, ובזכות מאמציו נושאי הפרי להעלאת רמת ההוראה וליוזמות חינוכיות בתחום המוזיקה בישראל.

דורון הינו בוגר ובעל תעודת כבוד מבית הספר Musicians’ Institute, הוליווד, לוס אנג'לס. פועלו של דורון בתחום המוזיקה רב ומגוון, וכולל נגינה, לימוד, ייבוא אמנים והפקת הרכבים. חלק גדול מהמתופפים המקצועיים בישראל למדו אצל דורון, ביניהם דני מקוב, עידו נמר, יוני ליפשיץ, נדב לוזיה, יהונתן גיטלמן, שקד פורמן, עירא רביב ועוד רבים אחרים. דורון מכין ומגיש מוזיקאים צעירים לרסיטלים של בחינות הבגרות, לאודישנים של להקות צבאיות, למגמות מוזיקה ולבתי ספר גבוהים בארץ ובעולם.

אולי תאהבו גם