המוסיקאים שהשפיעו עליי, חלק 2

לפיטר ארסקין, בוב מינצר ודון אליאס היתה היסטוריה עשירה ביחד, שהתחילה הרבה לפני הקובץ האחרון שפרסמתי. הם ניגנו עם ג’אקו פסטוריוס האגדי בהרכב הענקים שתראו כאן, שכולל גם את רנדי ברקר בחצוצרה ואות’לו מולינקס. ההופעה מתחילה עם הקטע הכי מפורסם של ג’קו. תיהנו :-)

 

טוב, אז דברתי על ג’קו פסטוריוס, מייקל ברקר ודון אליאס, כאן הם מלווים את ג’וני מיטשל, ההופעה כוללת גם את פט מת’יני בגיטרה. כולם ממש צעירים, ג’קו פשוט חותם את חתימתו ומכניס אנרגיות מטורפות לאורך כל השיר ובמיוחד ב-3:40. פופ אחר… תקשיבו ותיהנו :-)

 

אני ממשיך עם הסקסופוניסט הגאון מייקל ברקר, בהרכב “Brecker Brothers” עם דניס צ’מברס (תופים), ג’יימס גינס (בס), מייק סטרן (גיטרה, בקרוב בארץ:), ג’ורג’ וויטי (קלידים), ואחיו רנדי (חצוצרה). מייקל אומר בפתיח שזה הרכב של פעם בחיים, תגידו לי מה אתם חושבים. שימו לב לגרוב המיוחד בהתחלה עם ה-1 על הסנר, איזו יציבות של דניס, לא ייאמן.

 

מתופפים, בואו נדבר מוסיקה, ובקובץ הזה יש גם אחלה משקלים ובניה. את פט מת’יני יכולתם לראות בחבורות הנגנים שהצגתי. מבחינתי הוא פריחה נדירה ולכן מתאים לכניסה כיפית לשבת (אפשר להגביר ווליום:) פט הוא גיטריסט מדהים עם סאונד ייחודי משלו, ויחד עם זה הוא יוצר ומפיק אשר יצר שעטנז ייחודי לו ממגוון הסגנונות הרב שהוא מכיל. הוא ממשיך לכתוב ולעמוד מאחורי עשרות קטעים מדהימים. על ה״גרופ״ הוא שומר כבר כ-3 עשורים והיא רק משתבחת. אני נוהג להגיד שפט מת’יני הוא הפינק פלויד של הפיוז׳ן, האם מישהו מזדהה עם ההגדרה הזו?

השאירו תגובה

אודות המחבר

מתופף ומורה לתופים

דורון גיאת נחשב לאחד מהמוזיקאים החשובים והבולטים בישראל, בזכות טעמו המוזיקלי המשובח ובחירותיו האמנותיות, ובזכות מאמציו נושאי הפרי להעלאת רמת ההוראה וליוזמות חינוכיות בתחום המוזיקה בישראל.

דורון הינו בוגר ובעל תעודת כבוד מבית הספר Musicians’ Institute, הוליווד, לוס אנג'לס. פועלו של דורון בתחום המוזיקה רב ומגוון, וכולל נגינה, לימוד, ייבוא אמנים והפקת הרכבים. חלק גדול מהמתופפים המקצועיים בישראל למדו אצל דורון, ביניהם דני מקוב, עידו נמר, יוני ליפשיץ, נדב לוזיה, יהונתן גיטלמן, שקד פורמן, עירא רביב ועוד רבים אחרים. דורון מכין ומגיש מוזיקאים צעירים לרסיטלים של בחינות הבגרות, לאודישנים של להקות צבאיות, למגמות מוזיקה ולבתי ספר גבוהים בארץ ובעולם.

אולי תאהבו גם