שלישיית Jack DeJohnette בפסטיבל ג’אז בים האדום באילת ב-26 לאוגוסט

שלישיית Jack DeJohnette בפסטיבל ג'אז בים האדום באילת ב-26 לאוגוסט
מתי?
26/08/2015
בשעה 20:00
איפה?
פסטיבל ג’אז בים האדום
נמל אילת, אילת
מחיר
170.00 - 225.00 ש"ח

מפגש בין דורי של אגדת התופים Jack DeJohnette עם Ravi Coltrane ו-Matthew Garrison

26.8.2015 | Red Note | 20:00

לחץ כאן להופעה של שלישיית Jack DeJohnette ב-25.8.2015

המתופף האמריקאי ג’ק דג’ונט, נציג אותנטי של דור הנפילים של הג’אז, נולד בשיקגו לפני 73 שנה. הוא למד פסנתר קלאסי מגיל ארבע, בגיל תיכון החל לנגן בתופים ובשנים הראשונות היה מבוקש הן כפסנתרן והן כמתופף. בסופו של דבר שכנע אותו אדי האריס לדבוק בתופים. הגישה המלודית והנגינה המעודנת הופכים את המגע שלו על התופים למזוהה מיידית.

בקריירה של חמישה עשורים הוא הספיק לעבוד עם רשימת שמות שהיא היסטוריה מקוצרת של הג’אז בחצי השני של המאה העשרים: ג’ון קולטריין, מיילס דיוויס, אורנט קולמן, סוני רולינס, תלוניוס מונק, ביל אוונס, סטן גטס, קית ג’ארט, גארי פיקוק, צ’ט בייקר, ג’ורג’ בנסון, סטנלי טורנטין, הרבי הנקוק, דייב הולנד, ג’ו הנדרסון, פרדי האבארד ובטי קרטר. עוד ברשימה, רון קרטר, וויין שורטר, מייקל ברקר, פט מתיני, ג’ון מקלפלין, צ’יק קוריאה, לי מורגן, צ’רלס לויד, אבי לינקולן, סאן רא, ג’קי מקלן, דנילו פרז, ג’ון פטיטוצ’י, ג’רום האריס, ג’ון סקופילד, ג’ון אברקרומבי, לסטר בואי, ברוס הורנסבי, בובי מקפרן, אספרנצה ספאלדינג, כריסטיאן מקברייד.

כבר לפני יותר משלושים שנה תוארה עבודתו כ”מוזיקה רב כיוונית”. התיפוף שלו מושפע מהמאסטרים הגדולים כמו מקס רואוץ’, ארט בלייקי, רוי היינס ואלווין ג’ונס, אך גם שואב השראה ממקורות שהם מעבר לג’אז. “כילד הקשבתי לכל מיני סוגים של מוזיקה ומעולם לא הכנסתי אותם לקטגוריות”, הוא מספר. “למדתי פסנתר והקשבתי לאופרה, קאונטרי, ומוזיקה מערבית, רית’ם אנד בלוז, ג’אז, סווינג, כל מה שבא. בעבורי, הכל היה מוזיקה”.

מנעד הסגנונות הרחב שלו מאפשר לו לנגן בכל צורת ביטוי ועדיין לשמור על הקול המזוהה היטב שלו. דג’ונט, “כישרון התיפוף הכי רחב של העידן שלנו” על פי “ג’אז טיימס”, נע בגמישות בין הארד בופ, אר אנ’ בי, מוזיקת עולם, אוונגרד, אלתור חופשי, מוזיקה לטינית, ניו אייג’, ג’אז אירופי, מוזיקה הודית, ג’אז אפריקאי, רגאיי, דאנס וכמעט כל סגנון שצץ בחצי המאה האחרונה.

השלישייה של דג’ונט סוגרת מעגל משפחתי ולצדו מופיעים שני ילדים מבית טוב, שניים שדג’ונט מכיר היטב את הוריהם. ראבי קולטריין, בן חמישים, הוא ילדם השני של אליס וג’ון קולטריין. שמו הפרטי הוא מחווה לאגדת הסיטאר ההודית, ראבי שנקר; מתיו גאריסון, בן 45, הוא בנו של ג’ימי גאריסון, הבסיסט של ג’ון קולטריין. דג’ונט הוא הסנדק של גאריסון, שבגיל 18 עזב את משפחתו שגרה באירופה ועבר לגור במשך שנתיים אצל דג’ונט וללמוד ממנו כל מה שאפשר. מדובר בשלישייה שהיא השמנת והקצפת של הג’אז האמריקאי, עם מטען של אהבה למוזיקה הנישאת בין הדורות.

חברי ההרכב הם:
Jack DeJohnette תופים
Ravi Coltrane סקסופון טנור
Matthew Garrison בס

סולו תופים של ג’ק דג’ונט בפתיחת ההופעה הקלאסית שלו עם הרבי הנקוק, פט מת’יני ודייב הולנד

דואט תופים – כלי הקשה של ג’ק דג’ונט עם נגן כלי ההקשה מנולו בדרנה

הקטע Mr. PC בהופעת מחווה לג’ון קולטריין

מתי?
26/08/2015
איפה?
פסטיבל ג’אז בים האדום
נמל אילת, אילת
מחיר
170.00 - 225.00 ש"ח

מפת הגעה

פסטיבל ג’אז בים האדום, נמל אילת, אילת


השאירו תגובה

אודות המחבר

מתופף ומייסד ראש תוף

מנגן על תופים רוב שנות חיי בשביל הכיף. הכיף הזה הוביל אותי להצטרף לפרויקט שירים מבית השחי. ב-2010 הקמתי את מגזין התופים האינטרנטי ראש תוף, גם בשביל הכיף, כדי שיהיה אתר למתופפים בישראל עם תוכן עשיר, חומר לימודי וסולואים של Jojo Mayer.

אולי תאהבו גם