Kendrick Scott Oracle בפסטיבל ג’אז בים האדום באילת ב-23 לאוגוסט

Kendrick Scott Oracle בפסטיבל ג’אז בים האדום באילת ב-23 לאוגוסט
מתי?
23/08/2015
בשעה 23:30
איפה?
פסטיבל ג’אז בים האדום
נמל אילת, אילת
מחיר
140.00 - 185.00 ש"ח

Kendrick Scott Oracle – מתופף עם חזון נבואי

23.8.2015 | Sea Club | 23:30

לחץ כאן להופעה של Kendrick Scott Oracle ב-24.8.2015

“האורקל לא נותן תשובות, רק שאלות שתוכלו לחשוב עליהן”. זהו המוטו מאחורי אורקל, ההרכב של מתופף הג’אז והמלחין האמריקאי קנדריק סקוט. השם אורקל מבקש להביע חזון והשקפת עולם, וההשראה צמחה משני מקורות. הראשון הוא שליחי הג’אז של ארט בלייקי, שהיו שליחים נושאי מסר ועשו מוזיקה כדי להשפיע על אנשים ולאתגר את הרעיונות שלהם אודות מוזיקה. השני הוא סדרת סרטי “מטריקס” שבהם דמות האורקל משתמשת בשאלות כדי לעזור לניאו, הגיבור, להגיע לתשובות הטמונות בתוכו.

קנדריק נולד לפני 35 שנה ביוסטון, טקסס. החיבור העמוק למוזיקה נוצר בבית ובכנסייה, בעידודם הנמרץ של בני משפחתו. הוא למד בתיכון לאמנויות ומאז 2002, עת סיים את לימודיו בברקלי, הוא עובד באופן מקצועי והופיע בין היתר עם פט מתיני, ג’ו לובנו, קני ג’ארט, דיאן ריבס, ליז רייט, טרנס בלנשרד, ניקולאס פייטון, ג’יימס מודי ובני גרין. הוא השתתף בקרוב לעשרים אלבומים כמלווה, ואת האלבום הראשון מתוך שלושה של אורקל הוציא בשנת 2006, בחברת התקליטים שהקים. הוא מתופף עם טכניקה גבוהה, אינטואיציה מפותחת, ראש פתוח, חוש מלודי חזק וסגנון מלא טעם המתאים למגוון מצבים. ככותב הוא מצטיין כארכיטקט של מנגינות יפות המהוות בסיס לאלתורים מלאי השראה ודעת. “הדרך הטובה ביותר לתאר את המוזיקה שלי היא לא באמצעות מילה אחת או קטגוריה”, אומר קנדריק, “אבל זה ג’אז. יש לזה הרבה השפעות של ג’אז. ופיתחתי כמה מילים, כמו: המוזיקה לירית. יש לה חלל. יש למוזיקה מומנטום ויש לה צורה”. אם בכל זאת משתמשים במילים קצת יותר מוכרות, אפשר לומר שקנדריק נוטל את רוח ההארד בופ אותה הובילו בלייקי והשליחים שלו בשנות החמישים ומצעיד אותה בגאון לימינו אנו, עם ניחוחות ברורים של פוסט בופ וסטרייט א-הד ג’אז.

המוזיקה מנוגנת עם תשוקה וכנות וחושפת את המאזינים למגוון רגשות מורכבים. רגשות האמורים להוביל את המאזינים לאמת רחבה יותר, דרך מסע של גילוי עצמי. האורקל מבקשת לתקשר מסר של אמת באמצעות הטלת ספק במובן מאליו; לדחוף את הקהל לשאול שאלות עמוקות יותר אודות משמעות הקיום.

Kendrick Scott Oracle
Kendrick Scott תופים
Allan Hampton בס
John Ellis סקסופון
Mike Moreno גיטרה
Fabian Almazan פסנתר

מתי?
23/08/2015
איפה?
פסטיבל ג’אז בים האדום
נמל אילת, אילת
מחיר
140.00 - 185.00 ש"ח

מפת הגעה

פסטיבל ג’אז בים האדום, נמל אילת, אילת


השאירו תגובה

אודות המחבר

מתופף ומייסד ראש תוף

מנגן על תופים רוב שנות חיי בשביל הכיף. הכיף הזה הוביל אותי להצטרף לפרויקט שירים מבית השחי. ב-2010 הקמתי את מגזין התופים האינטרנטי ראש תוף, גם בשביל הכיף, כדי שיהיה אתר למתופפים בישראל עם תוכן עשיר, חומר לימודי וסולואים של Jojo Mayer.

אולי תאהבו גם