כיתת אמן וג׳אם עם המתופף ואגדת האפרוביט Tony Allen

כיתת אמן וג׳אם עם המתופף ואגדת האפרוביט Tony Allen
מתי?
27/01/2019
בשעה 20:00
איפה?
האזור
הרכב 13, תל אביב
מחיר
80.00 - 100.00 ש"ח

ההתרגשות גואה לקראת הביקור בתל אביב של סנדק האפרוביט, אייקון התופים, מר טוני אלן. טוני ולהקתו כידוע יופיעו בתדר באירוע המחווה המיוחד לארט בלייקי במוצ”ש ה26.1 ויהיה הו כה ג’אזי ומגניב, אבל זה לא נגמר כאן…

האזור גאה ומבסוט להזמין אתכם, יודעי הדבר, מביני העניין, חולי האפריקה, מומחי המוזיקה, מוטרפי האפרוביט, הצמאים להתעמק והמתופפים שמבינים שהזדמנות כזו לא תחזור, ביום ראשון 27.1.18, לכיתת אומן ומפגש אישי עם ממציא התיפוף האפריקאי המודרני.

מי הוא טוני אלן?

בעידן בו נעשה שימוש במונח “גאון” כל שני וחמישי, נאלץ למצוא סופרלטיבים אחרים לאדם שנקרא בפי כל ובפשטות Master Drummer of Afrobeat.
קשה לתאר כמה השפעה היתה ועודנה לגישה ולסאונד תופים הייחודי של טוני אלן על שאר העולם בכמה מילים, אבל אולי לשם השוואה ניתן להקביל את התפשטות תנועת האפרוביט באמצעותו לצד פלה קוטי להתפוצצות של הרגאיי עם בוב מארלי.

שתיהן מוזיקות שחורות ששינו את פני ההיסטוריה, נולדו מעמקי הגטאות בעת של תוהו ובוהו פוליטי מתוך צורך להעביר מסר של צדק ותיקון מוסרי. במקרה של פלה קוטי, המוזיקה היתה מכשיר לבוא חשבון בצורה נוקבת ביותר עם המערכת המושחטת מולה ניצב. אז כן, אומנות, אבל הרבה מעבר לסתם בידור. באותה הזדמנות הם גם הביאו לעולם מוזיקה פורצת דרך ועל זמנית.

טוני אלן (79), שנולד בלאגוס, ניגריה ב1940, הוא טכנאי הקלטות בהכשרתו ומוזיקאי, מלחין, מעבד ומתופף אוטו-דידאקט שחולל מהפכה בשלהי שנות ה60 כאשר פיתח במו מקלותיו נגינה המשלבת את מקצבי ה”היילייף” הפופופלריים בתקופה זו באפריקה, עם ג’אז היונק ישירות מענקי הבי בופ כמו מקס רואצ’ וארט בלייקי.
אולי אפילו בלי כוונה, טוני ופלה יצרו מוזיקה שעד עצם היום הזה ממשיכה להיות רלוונטית ולהשפיע על המתרחש.

היא שופעת ג’אז אבל זה לא ג’אז.
היא נוטפת גרוב אבל זה לא פ’אנק.
היא אפריקאית אבל זו לא מסורת
זה אפרוביט.

לכבוד החגיגה, נפתח את האירוע עם לייב סט של BASHAR I הלוא הוא אליסף בשארי מ”רבע לאפריקה” בפרוייקט הסולו המרתק ומרחיק הלכת שלו, אשר יחשוף טפח או טפחיים מהעניין המתהווה.

מיד לאחר המפגש נמשיך ללבות את המדורה עם ג’אם בהשתתפות תפלצות האפרוביט המקומיות.
בואו ללמוד ולקבל השראה מאדם שזה מכבר שריין את מקומו בהיכל התהילה של המוזיקה והאנושות בכלל.

מספר הכרטיסים מוגבל ומומלץ לרכוש כרטיס מראש ב80 ₪ כאן (פחות ממחיר שיעור תופים עם מורה בינוני) או 100 ש”ח בכניסה
פתיחת דלתות 20:00 ולא מופרך לדמיין שיימשך עד השעות הקטנות.

מתי?
27/01/2019
איפה?
האזור
הרכב 13, תל אביב
מחיר
80.00 - 100.00 ש"ח

מפת הגעה

האזור, הרכב 13, תל אביב


השאירו תגובה