ענקי הפרוג Mike Portnoy ו-Neal Morse

ענקי הפרוג Mike Portnoy ו-Neal Morse
מתי?
25/09/2013
בשעה 21:00 - 23:30
איפה?
רידינג 3 – נמל תל אביב
יוסף יקוטיאלי 14, תל אביב
מחיר
249.00 ש"ח

חברת ההפקות Progstage גאה להודיע על הופעתם של ענקי הפרוג המתופף Mike Portnoy והזמר/קלידן Neal Morse, שיגיעו להופעה אחת שתתקיים במועדון הרידינג 3 בנמל תל אביב, ב-25 לספטמבר.

שני המוזיקאים, מהטובים בסצנת הפרוג רוק והפרוג מטאל בעולם, עובדים בימים אלו על אלבום חדש לפרויקט המשותף Transatlantic וגם שיתפו פעולה ב-Momentum – אלבום הסולו האחרון של Morse ששוחרר בשנה שעברה דרך חברת התקליטים Inside Out.

לארץ יגיעו השניים כשהם מגובים בנגן הבס הנודע Randy George, והגיטריסט הברזילאי הצעיר Adson Sodré – הנחשב לאחד מנגני הגיטרה הצעירים הטובים בעולם כיום.

במסגרת ההופעה המשותפת יבצעו השניים ממבחר השירים של ההרכב הנוכחי וכן של הרכבי העבר שעימם פעלו – בין השאר של Spock’s Beard, Transatlantic ואחרות…

מכירת מוקדמת של 100 כרטיסים ראשונים במחיר מוזל של 229 ₪ בלבד תעשה כרגיל רק דרך טאב הכרטיסים בעמוד הפייסבוק של Progstage, כשלאחר מכן יעלה המחיר למחיר הכרטיס המלא של 249 ₪.

Mike Portnoy

Mike Portnoy הוא מתופף יהודי אמריקאי, המוכר בעיקר כהמייסד ומתופפה לשעבר של להקת הפרוג מטאל Dream Theater. פורטנוי נולד ב-1967 וגדל בלונג ביץ’ שבניו יורק, שם התחיל להתעניין במוזיקה בגיל צעיר, בעיקר דרך אביו. למרות שפורטנוי לימד את עצמו לנגן בתופים, הוא כן לקח שיעורים בתאוריית המוזיקה בתיכון. באותו זמן החל לנגן בלהקות מקומיות כמו Rising Power, Intruder ו-Inner Sanctum. הוא עזב לאחר שקיבל מלגה למכללת המוסיקה Berklee בבוסטון.

את ההשראה הוא קיבל בעיקר מ-Neil Peart, מתופף להקת הפרוג רוק Rush, ומהתקופה המאוחרת של Frank Zappa. בראיון עם מגזין המתופפים Modern Drummer, פורטנוי מונה את גדולי מתופפי הפרוג רוק כהמשפיעים העיקריים על סגנונו, ביניהם Vinnie Colaiuta, Terry Bozzio, Carl Palmer, Bill Bruford ועוד.

פורטנוי זכה ב-23 פרסים ממגזין Modern Drummer, כולל שתים עשרה פעמים ברציפות בתואר “מתופף הפרוג רוק הטוב ביותר”, חמש פעמים בתואר “ההופעה המצולמת הטובה ביותר” ופעמיים בתואר “הקליניקאי הטוב ביותר”. בנוסף, בשנת 2004 נכנס פורטנוי להיכל הכבוד של מתופפי הרוק וקיבל פרס על סרט לימוד התופים הטוב ביותר – Liquid Drum Theater. מלבד Dream Theater, מייק פורטנוי הוא המייסד של עוד מספר להקות מצליחות בז’אנר הפרוגרסיב רוק כגון Transatlantic, Liquid Tension Experiment ו-O.S.I.

לאחרונה פורטנוי ניגן באלבום החדש של הלהקה Avenged Sevenfold. לאחר שהמתופף שלהם נפטר, החליטו חברי הלהקה לבקש ממייק פורטנוי באלבומם החדש “Nightmare”, בטענה שהוא היה המתופף האהוב על חברם לשעבר ללהקה, The Rev.

מתי?
25/09/2013
בשעה 21:00
איפה?
רידינג 3 – נמל תל אביב
יוסף יקוטיאלי 14, תל אביב
מחיר
249.00 ש"ח

מפת הגעה

רידינג 3 – נמל תל אביב, יוסף יקוטיאלי 14, תל אביב


השאירו תגובה

6 תגובות

  1. Gilad Golcheh

    יאאלה בחיים לא ידעתי שהוא יהודי.